I – Информације о обавезама и дужностима

Које организације или тела (органи) на мом подручју могу више да ми помогну око промене снабдевача?

На локалном нивоу не постоји тело/орган које је надлежно за промену снабдевача. Све информације везане за поступак промене снабдевача детаљно се може видети на сајту Агенције за енергетику Србије (АЕРС), www.aers.rs.

Где могу да сазнам нешто више о начинима плаћања?

О условима плаћања може се информисати на шалтерима ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица, на званичном сајту Предузећа www.sremgas.rs или слањем мејла office@sremsgas.rs

Које информације би требале бити доступне на рачуну?

– Рачун нарочито садржи:

1) назив или пословно име, адресу и податке који су значајни за утврђивање идентитета трговца;

2) податке о продатој роби или пруженој услузи;

3) продајну цену;

4) датум издавања рачуна;

(Закон о заштити потрошача, “Сл. гласник РС”, бр. 62/2014, 6/2016 – др. закон и 44/2018 – др. Закон, члан 12)

– Снабдевач је дужан да:

1) Издаје рачун за испоручени природни гас, који садржи исказану цену природног гаса, обрачунски период који не може бити дужи од 31 дан, а у случају уговора о потпуном снабдевању и исакзану цену пружених посебно уговорених услуга, као и накнаде прописане законом, порезе и остале обавезе или информације. (Закон о енергентици, „Сл. гласник РС, бр. 145/14 и 95/18-др. Закон, члан 301).

Ко је одговоран за заштиту потрошача на мом подручју / у мојој области?

Удружење за заштиту потрошача Војводине, Раваничка број 11, 21000 Нови Сад

Мејл: info@potrosac.info

Тел / Факс:

+(381)21-6-313-600

+(381)21-6-314-600

II – Уговори и набавка

Коме могу да се обратим ако мој рачун не садржи минималне захтеве које прописује ЕУ законодавство?

Потрошачи могу да се обрате:

  1. Сектор за заштиту потрошача

Министарство трговине, туризма и телекомуникација

Немањина 22-26, 11000 Београд

Тел. 0800 103 104

Мејл: zastita.potrоsaca@mtt.gov.rs

www.zastitapotrosaca.gov.rs

  1. Агенцији за енергетику Србије, Теразије 5, V спрат, 11103 Београд

Телефон: 011/63 50 130

Факс: 011/63 50 180

Мејл: aers@aers.rs

www.aers.rs

  1. Удружење за заштиту потрошача Војводине, Раваничка број 11, 21000 Нови Сад

Мејл: info@potrosac.info

Тел / Факс:

+(381)21-6-313-600

+(381)21-6-314-600

Где могу да добијем информације о својој потрошњи у одређеном периоду (месец, година)?

Информације о потрошњи могу се добити на шалтеру ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица или упитом на мејл Предузећа office@sremsgas.rs

Како могу да добијем потпуне, поуздане и разумљиве информације о понудама услова снабдевања?

Све информације о понуди услова снабдевања могу се добити на шалтеру ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица и на званичном сајту Предузећа www.sremgas.rs

Морам да изместим прикључак. Која је процедура?

Попуните Захтев за измештање прикључка и предате на шалтер „ЗАХТЕВИ“ у ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица. Образац Захтева можете скинути са сајта Предузећа (Виртуелни шалтер – Преузми документа).

Шта је потребно да се уради за промену власника прикључка?

Физичка лица:

– Захтев (лично или преузети у Виртуелном шалтеру на сајту)

– Лична карта

– Доказ о власништву (нпр. Препис листа непокретности, Уговор о купопродаји, Уговор о поклону, Решење о оставини…). Уколико постоје сувласници потребна је и лична карта сувласника и његова сагласност)

– Протокол о утврђивању новог корисника

Правна лица:

– Захтев (лично или преузети у Виртуелном шалтеру на сајту)

– Основ права коришћења (нпр. Уговор о купопродаји…)

– Извод из АПР-а

– Потврда о пореском евидентирању

– ОП Образац

– Протокол о утврђивању новог корисника

Шта је потребно за промену купца природног гаса?

Физичка лица:

– Захтев (лично или преузети у Виртуелном шалтеру на сајту)

– Лична карта

– Доказ о праву коришћења (Уговор о изградњи гасног прикључка, Протокол о утврђивању новог корисника или Уговор о закупу)

– Склапање Уговора о продаји гаса за новог корисника

Правна лицa:

– Захтев (лично или преузети у Виртуелном шалтеру на сајту)

– Основ права коришћења (Уговор о изградњи гасног прикључка, Протокол о утврђивању новог корисника или Уговор о закупу)

– Извод из АПР-а

– Потврда о пореском евидентирању

– ОП Образац

– Картон депо-потписа

– Меница са потврдом о регистрацији

– Склапање Уговора о продаји гаса за новог корисника

На адреси постоји прикључак и додатни корисник са контролним сатом. Да ли је могуће раздвојити кориснике да свако има своје мерно место, без увођења новог прикључка?

Не. Једини начин да се физички одвоји потрошња за два корисника (а да није интерна подела контролним сатом) је да се у ЈП „Срем-гас“ поднесе захтев за нови прикључак и изврши одвајање инсталација.

Које кораке чини снабдевач пре него што прекине снабдевање због неплаћеног рачуна?

Припрема извештаја о стању дуга за гас и формирање опомена

– Генерисање опомена на рачунима

– Израда обавештења о искључењу

– Искључење

– Израда oпомена пред тужбу

– Израда предлога за извршење

– Комуникација са јавним извршитељима

Које кораке да предузмем уколико неки од услова уговора буде промењен без адекватне најаве? Кога да контактирам?

Одредбе уговора се не мењају без сагласности обе уговорне стране.

III – Цене, тарифре и праћење

Како да на свом рачуну разликујем цену накнаде од цене тарифе?

Тарифни елементи су физичке величине у којима се изражава вредност неког производа, односно услуге. У случају природног гаса тарифкни елементи су:

1) капацитет

2) енергент

3) место испоруке

У случају природног гаса, тарифни ставови су:

  1. Капацитет
  2. Енергент
  3. Накнада по месту испоруке и др.
  4. Накнада за енергетску ефикасност

Применом тарифних ставова на одговарајуће количине (тарифне елементе) утврђује се цена за појединачног купца/корисника, категорију или групу купаца/корисника.

* (Тарифни систем за обрачун природног гаса за тарифне купце је донет уз сагласност Владе – „Службени гласник РС“, број 116, од 29. децембра 2006. године и објављен је у „Службеном гласнику РС“, број 1, од 5. јануара 2007. године)

Какав систем фактурисања примењује мој снабдевач?

Систем наплате функционише по следећим правилима:

– Унос пописаних количина из таблет рачунара у софтвер за обрачун потрошње

– Фактурисање утрошеног гаса

– Слање рачуна

– Рекламације потрошача и измене рачуна

Која су правила обрачуна која треба да примењује мој снабдевач?

Обрачун се врши према методологији коју је прописала Агенција за енергетику Србије. Начин обрачуна може се видети на сајти ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица www.sremgas.rs (Виртуелни шалтер – Начин обрачуна).

Које опције плаћања су ми на располагању?

Плаћање је могуће обавити готовински (благајна ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица и путем терминала инсталираног на благајни Предузећа) и безготовински, на текуће рачуне Предузећа – електронски или на шалтерима банака или ЈП „Пошта Србије“.

– 160-10827-90 (Banca Intesa) – рачуни за потрошњу гаса и репрограм

– 265-6710310000097-32 (Raiffeisen banka) – рате за прикључење на дистрибутивну мрежу

Плаћање се врши за:

  • Потрошњу природног гаса (и репрограм)
  • Прикључење на дистрибутивну гасну мрежу : у целости (са попустом од 5%), на шест (6) и дванаест (12) месечних рата, уз уплату аванса (25%)
  • Остале услуге

Да ли се на мом подручју примењује систем регулисаних цена или других облика контроле цена? Имам ли право да добијем цену коју одреди неки национални орган?

Цену за јавно снабдевање природним гасом регулише и одобрава Агенција за енергетику Србије. Цену за прикључак регулише Агенција за енергетику, а Ценовник осталих услуга одобрава Оснивач.

Од чега се састоји цена природног гаса у случају јавног снабдевања?

Цена за домаћинства у обавези јавне услуге, тј. Јавног снабдевања, састоји се од трошка набавке ПГ (што укључује цену на велепродајном тржишту, трошкове транспорта, као и евентуалног складиштења), трошка дистрибуције, трошка промета, те порез на додату вредност (ПДВ). Трошак транспорта, складиштења, дистрибуције и трошак промета, одређује АЕРС. Трошак дистрибуције одређује АЕРС за сваког дистрибутера зависно од његових оправданих трошкова, а што има за последицу различите крајње цене ПГ на различитим деловима Републике Србије.

Од чега се састоји цена природног гаса у случају тржишног снабдевања ?

Цена у тржишним условима се формира на тржишним основама, што значи да је предмет добровољног и обостраног споразума снабдевача и крајњег купца. И у овом случају постоји део крајње цене ПГ који одређује АЕРС (трошак складиштења, транспорта и дистрибуције ), док снабдевач самостално уговара износ трошка набавке и трошка промета, као и профит.

Колико рачуна се добија за потрошени природни гас, ако се промени снабдевач?

Сви крајњи купци имају увек само један рачун, по сваком уговору.

Када и како се очитава бројило потрошње гаса?

Очитавање потрошње природног гаса за села се врши задњи дан у месецу, а за град, 1. и 2. на почетку следећег месеца, осим 1. и 2. маја и 1. јануара.

Постоји ли законски поступак/процедура пре него снабдевач може да промени цену?

Снабдевач може да промени цену, уз благовремено информисање јавности, уз сагласност Агенције за енергетику Србије и ОСнивача, најкасније 30 дана пре почетка примене промењених цена.(Закон о заштити потрошача, “Сл. гласник РС”, бр. 62/2014, 6/2016 – др. закон и 44/2018 – др. Закон, члан 88).

IV – Прикључење/искључење/одјава бројила

Коме да се обратим да би се први пут прикључио на снабдевање енергијом?

Информације о прикључењу на дистрибутивну гасну мрежу могу се дибити на шалетру ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица, у специјализованој брошури Предузећа и на званичном сајту www.sremgas.rs ( Виртуелни шалетр – Увођење гаса – физичка/правна лица). Формулар Захтева за прикључење може се скинути са сајта Предузећа (Виртуелни шалетр – Преузми документа – Захтев за издавање одобрења за прикључење објекта на ДГМ (физичка/правна лица).

Шта је унутрашња гасна инсталација (УГИ)?

Унутрашња гасна инсталација почиње иза главног запорног цевног затварача у кућном мерно-регулационом сету и завршава се на врху канала за одвод продуката сагоревања у атмосферу.

Кога да зовем за пројектовање унутрашње гасне инсталације (УГИ)?

За пројектовање унутрашње гасне инсталације можете позвати било ког овлашћеног пројектанта који има лиценцу за пројектовање, издату од стране Инжењерске коморе Србије.

Кога да зовем за извођење унутрашње гасне инсталације (УГИ)?

За извођење унутрашње гасне инсталације можете позвати било ког овлашћеног извођача радова који има лиценцу овлашћеног извођача радова, издату од стране Инжењерске коморе Србије.

V – Снабдевање и промена снабдевача

Шта је снабдевање природним гасом ( ПГ ) ?

Снабдевање ПГ је куповина и продаја ПГ купцима. За купце из категорије: домаћинства и мале остале купце, може се обављати продаја као јавно снабдевање или као тржишно снабдевање ПГ. Значај јавног снабдевања је продаја по регулисаним ценама. Значај тржишног снабдевања је слободно уговарање цена ПГ по тржишном принципу.

Ко може бити снабдевач ПГ ?

Крајњи купци могу куповати ПГ од снабдевача који обављају тржишну и/или јавну услугу тј. јавно снабдевање. Списак снабдевача и јавних снабдевача се може наћи на интернет страници АЕРС.

Ко је АЕРС ( Агенција за енергетику Републике Србије ) и која му је улога на тржишту ПГ ?

Агенција је самостално независно правно тело које функционише са циљем да ствара стабилни, ефикасни и одрживи тржишни амбијент, која контролише и регулише учеснике енергетског сектора да на принципима либералног тржишта ПГ, енергетски субјекти задовољавају потребе потрошача за енергијом.

Ко бира снабдевача ?

Купци на слободном тржишту имају право, а и обавезу, да бирају снабдевача, а ако га не изаберу, ПГ ће му продати резервни снабдевач. Рок за избор снабдевача је не дужи од 60 дана. Домаћинстава и остали мали купци могу , али не морају да бирају снабдевача, јер ће га регионални јавни снабдевач увек снабдевати.

Може ли се домаћинство после тржишног снабдевања, вратити на регулисано снабдевање тј. јавно снабдевање по регулисаним ценама, уместо тржишних цена ?

Купац из категорије домаћинстава се може вратити са снабдевања на јавно снабдевање, али при томе треба пазити на одредбе из тржишног уговора, које могу садржавати надокнаду у случају превременог раскида уговора.

Колико често се може променити снабдевач и да ли се то наплаћује?

Број промена снабдевача није ограничен. Поступак промене не може се покренути само у случају када је поступак промене већ у току. За крајњег купца сваки поступак промене снабдевача је бесплатан. У случају када крајњи купац има важећи тржишни уговор, исти може садржати надокнаду у случају превременог раскида уговора.

Који су могући ризици промене снабдевача ПГ ?

Ако уговор са постојећим снабдевачем садржи одређене погодности (нпр. попусте или поклоне) за купца, уговор може садржати одредбе о враћању искориштених погодности уколико се раскида пре уговореног рока. Те одредбе морају у уговору бити јасно дефинисане и предочене купцу. Обавезно проверите одредбе Уговора и Опште услове постојећег снабдевача.

Ако одаберем новог, тржишног снабдевача, да ли могу остати без ПГ?

Купац који уредно испуњава своје уговорне обавезе и уредно плаћа рачуне, не може остати без ПГ. Ако купац из било којег разлога остане без снабдевача, ПГ ће му обезбедити резервни снабдевач.

На шта требам обратити пажњу код избора новог снабдевача ПГ ?

Снабдевач Вас је дужан унапред упознати са условима из уговора о продаји ПГ. Уговор о продаји мора бити јасно написан, прописујући права и обавезе продавца и купца на једноставан и недвосмислен начин. Сваки снабдевач мора осигурати да су његовим крајњим купцима услови добро познати пре склапања уговора.

Како се мења снабдевач ПГ ?

Поступак промене започиње потписивањем захтева за склапање уговора с новим снабдевачем. Промену обавља нови снабдевач на писани захтев купца (на прописаном обрасцу). Треба свакако проверити које обавезе постоје с постојећим снабдевачем у погледу цене, те додатних услова – нарочито трајања уговорне обавезе и могуће новчане накнаде за превремени раскид уговора. Поступак промене се може прекинути из разлога, ако крајњи купац жели одустати од промене или у случају да крајњи купац на дан почетка промене снабдевача има неплаћене рачуне за потрошени ПГ.

Шта значи уговор о потпуном снабдевању ?

Уговор који обухвата активност да снабдевач продаје ПГ купцу уз истовремену испоруку, за количине које купац потроши и које се очитају на мерачу за период потрошње. Насупрот овој врсти уговора, постоје уговори са клаузулом „ узми или плати “ што купца обавезује да исплати ПГ који је наручио, а није потрошио, а снабдевача обавезује да плаћени гас испоручи у наредном периоду. На фактурама оба уговора, снабдевач мора посебно исказати трошкове транспорта и дистрибуције ПГ, према ценовницима одобреним од АЕРС – а .

Коме се може купац обратити за помоћ око промене снабдевача ПГ ?

За начелне информације купац се може обратити било којем активном снабдевачу ПГ. Ако се жели сазнати више о промени снабдевача, на интернет страницама АЕРС-а налазе се упутства, којима је дефинисан цели поступак.

Шта је дистрибуција ПГ ?

Дистрибуција ПГ је мрежа гасовода ради испоруке ПГ крајњим купцима, а која не укључује снабдевање ПГ. Дистрибуцију на одређеном подручју обавља оператор дистрибутивног система (дистрибутер). Дистрибутер је одговоран за рад, одржавање и развој дистрибутиног система на свом регионалном подручју. Дистрибутер такође обавља и очитавање стања гасомера, одржавање и замену мерача и друге мерне опреме, те може и испитивање инсталација код крајњих купаца из категорије домаћинстава.

Колико дистрибутера ПГ постоји у Републици Србији ?

Списак свих дистрибутера, као и основни подаци о њима, се може наћи на интернет страницама АЕРС-а као и порталима самих компанија енергетских делатности. Дистрибутер ПГ обавља делатност на одређеном подручју на бази дозволе/лиценце за обављање енергетске делатности коју издаје АЕРС, за одређен период важења дозволе .

Може ли се променити дистрибутер ПГ ?

На сваком дистрибутивном подручју постоји само један дистрибутер који то право остварује на основу своје лиценце/ дозволе издате од стране АЕРС -а.

Шта се догоди уколико мој снабдевач престане да послује? Који је напослетку мој снабдевач?

Према законској актуелној регулативи снабдевање преузима онај снабдевач који поседује лиценцу за резервно снабдевање. Детаљне информације се могу наћи на сајту Агенције за енергетику Србије (АЕРС), www.aers.rs.

Како одјавити бројило?

Одјава може бити из више разлога, и то:

а) привремено се неће трошити гас – поднети захтев за проглашавање прикључног места неактивним у писаној форми. Дужина трајања неактивности може бити минимално једну, а најдуже две године. У том случају се неће наплаћивати ни накнада за место испоруке ни евентуално капацитет ако га има. У случају да се гас ипак почне трошити унутар регулаторног периода за који се поднео захтев уназад ће бити обрачуната накнада за место испоруке за протекли период неактивности (и капацитет ако га има)

б) ако нпр. вршите неке радове па треба привремено да се искључи прикључно место – поднети захтев за привремено искључење

ц) ако се жели трајно искључити прикључно место – поднети захтев за трајно искључење

VI – Жалбе / Рекламације

Где могу да сазнам више о процедури жалбе / рекламације на мог снабдевача?

Потрошачи рекламацију могу поднети у писаној форми на шалетру ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица или телефоном. Свако ресорно одговорно лице предмет рекламације/жалбе анализира и преиспитује оправданост. На основу ове анализе рекламације се категоришу у ОПРАВДАНЕ, НЕОПРАВДАНЕ ИЛИ ДЕЛИМИЧНО ОПРАВДАНЕ. Свака приспела рекламација се прослеђује Служби дистрибуције која и законском року од осам (8) дана решава неусаглашеност. Позитиван или негативан одговор на рекламацију сачињава руководилац Службе дистрибуције и упућује га у Службу финансија, која, уколико постоји основ, израђује нов рачун који се шаље потрошачу.

Све приспеле и обрађене рекламације, на јединственом месечном списку, предмет су преиспитивања Комисије за рекламације и представника Удружења за заштиту потрошача.

Потребна ми је подршка за решавање спора са мојим снабдевачем. Од ког неутралног и независног националног тела могу потражити помоћ?

Помоћ се може потражити у :

1. Сектор за заштиту потрошача

Министарство трговине, туризма и телекомуникација

Немањина 22-26, 11000 Београд

Тел. 0800 103 104

Мејл: zastita.potrоsaca@mtt.gov.rs

www.zastitapotrosaca.gov.rs

2. Агенцији за енергетику Србије, Теразије 5, V спрат, 11103 Београд

Телефон: 011/63 50 130

Факс: 011/63 50 180

Мејл: aers@aers.rs

Званични сајт Агенције: www.aers.rs

Коме се упућује жалба на одлуку дистрибутера природног гаса о захтеву за прикључење?

Подносилац захтева за прикључење на дистрибутивни систем може против одлуке дистрибутера о захтеву за прикључење поднети жалбу АЕРС-у.

Коме се упућује рекламација/жалба на рад снабдевача или дистрибутера природног гаса ?

Страна незадовољна поступањем, односно предузимањем или пропуштањем радње, може уложити приговор на рад снабдевача или дистрибутера ПГ. Они морају одлучити о приговору у року који је дефинисан уговором, од дана када је уложен приговор. Ако по одлуци незадовољна страна и даље сматра да су јој повређена права или правни интереси, може ради заштите својих права уложити приговор АЕРС – у, а домаћинства надлежној институцији за заштиту права потрошача на интернет страници : https://zastitapotrosaca.gov.rs/za-potrosace

Коме се може рекламирати износ рачуна за природни гас ?

Крајњи купац може свом снабдевачу поднети приговор тј. рекламацију на рачун за испоручени ПГ, на начин како је снабдевач одредио поступак рекламације, према уговору о снабдевању.

Како се решавају спорови између снабдевача и дистрибутера природног гаса ?

Спорови се решавају на начин како је одређено у уговору, а уколико није могућ договор и реализација уговора, надлежан је суд наведен у уговору.

VIII – Социјалне мере

Шта да урадим уколико ме искључе?

После измирења дуговања могуће је поновно се прикључити на дистрибутивну гасну мрежу подношењем Захтева за поновно прикључење на шалтеру ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица за које се плаћа прописана накнада. Податак о висини накнаде за поновно укључење налази се на званичној интернет страници Предузећа www.sremgas.rs (Виртуелни шалтер – Ценовници – Ценовник осталих услуга) и на огласној табли у Предузећу.

Да ли се на мом подручју примењује дефиниција рањивих категорија потрошача? Које критеријуме морам да испуњавам да би ме сматрали „рањивим“ потрошачем?

ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица познаје категорију енергетски заштићеног купца и послује у складу са Уредбом о енергетски заштићеном купцу, (“Сл. гласник РС”, бр. 113/2015, 48/2016 – др. правилник, 88/2016 – др. правилник, 49/2017 – др. правилник, 104/2017 – др. правилник, 36/2018 – др. правилник, 59/2018, 88/2018 – др. правилник, 34/2019 – др. правилник и 82/2019 – др. правилник).

VII – Незаконите трговинске праксе

Са ким могу да разговарам ако мислим да сам добио нетачне/неистините податке пре потписивања уговора. А наком потписивања?

  1. Удружење за заштиту потрошача Војводине, Раваничка број 11, 21000 Нови Сад

Мејл: info@potrosac.info

Тел / Факс:

+(381)21-6-313-600

+(381)21-6-314-600

  1. Заштитником грађана (омбудсманом) који је независтан и самосталан државни орган, задужен да штити и унапређује поштовање слобода и права.

Пријем странака: Улица Делиградска број 16, Београд

Сваког радног дана од 9:00 до 16:00 часова

Радно време: 8:30 – 16:30, понедељак – петак

Седиште: Делиградска бр.16, 11000 Београд

Телефон: 011/2068 100

Факс: 011/2068 182

Мејл: zastitnik@zastitnik.rs

kabinet@zastitnik.rs

IX – Безбедност

Кога да контактирам у случају прекида испоруке енергије. Коме да се обратим уколико имам техничких питања у вези са снабдевањем енергијом?

Контактирати Дежурну службу ЈП „Срем-гас“ Сремска Митровица која је на услузи 24 сата. Број телефона је : 064 8894 580.

Бесплатна телефонска линија за потрошаче : 0800 100 122 ( радним данима од 8 до 12 часова)

Ко одржава унутрашње гасне инсталације (УГИ)?

На основу Закона о енергетици („Сл.гласник РС“, број 84/2004) енергетски субјекат који врши испоруку природног гаса врши техничку контролу унутрашњих гасних инсталација приликом првог прикључења у објекту купца, а купац (власник објекта) је дужан да обезбеди одржавање унутрашње гасне инсталације у свом објекту поверавањем тих послова предузећу које је овлашћено за то.

Зашто се морају радити годишњи прегледи гасних инсталација (УГИ)?

Редован сервис гасних инсталација (УГИ) је у интересу потрошача, јер се редовним прегледом откривају евентуална места цурења гаса, смањује потрошња гаса и повећава сигурност коришћења. Овај преглед врши ЈП „Срем-гас“.

Где сервисирати гасне апарате?

Гасне апарате могу сервисирати само овлашћени сервисери. Овлашћене сервисере именују произвођачи гасне опреме, а не дистрибутер.

Догодила се хаварија на уличној мрежи. Шта предузети?

У случају хаварије одмах позвати дистрибутера на број телефона Дежурне службе 064 / 8894 580

Инсталација није радила дуже од годину дана. Шта да радим да се поново прикључим?

Инсталације које нису радиле дуже од годину дана морају се испитати на непропусност и чврстоћу. Потрошач је у обавези да позове лиценцираног серисера или сертификовано предузеће да испита инсталацију, затим овлашћеног димничара да испита димњак (ако гасни апарат одводи продукте сагоревања преко димњака). Сви морају да оставе записнике које је потрошач дужан да преда дистрибутеру. Након тога дистрибутер пушта гас у инсталацију. Овлашћени гасни сервисер треба да прегледа и подеси гасни апарат.

Приметио сам да је мерач стао. Шта да радим?

Одмах позвати дистрибутера на бројеве телефона који су исказани на рачунима ЈП „Срем-гас“ или на сајту www.sremgas.rs. Застој можете пријавити и Дежурној служби на број телефона 064 / 8894 580 ( 24 часа).

Шта радити кад се осети мирис гаса?

Затворити гасну славину (вентил у кућном мерно-регулационом сету) и напустити објекат. У затвореном положају ручица стоји нормално на цевовод;

Не палити светло, а уколико је укључено не искључивати га;

Одмах отворити прозоре и врата и направити промају;

Никако не уносити отворен пламен, не пушити, не користити електрично звоно , не користити телефон као ни било коју ел. направу која може проузроковати варницу ;

Ако претпостављате да гас долази из подрума, не улазећи у подрум отворите прозоре или врата и позовите Дежурну службу ЈП „Срем-гас“ на број телефона: 064 / 8894 580;

Дежурној екипи дистрибутера омогућите приступ оштећеним местима;

Сачувати мир;

Евентуална оштећења на гасној мрежи НЕ СМЕТЕ САМОСТАЛНО ОТКЛАЊАТИ, јер је то у надлежности дистрибутера!